dare to be different

Nu tänker jag dra upp samma sak som "D" gjorde för ett tag sedan. Jag snackar om det "perfekta kroppen"..
Om du vill kika igenom D:s inlägg kan du ju bara klicka hääärrr, nej förresten klicka här.. :P
..
Att vara osäker är något alla är ibland. Eller nej, jag ska inte dra alla över en kam.. Men jag vet iaf att jag väldigt ofta känner mig osäker. Det kan vara över ett prov jag inte övat på (ooopppss ^^) eller att jag inte är säker på att jag verkligen stängde av plattan på spisen innan jag gick till skolan. Men, det är inte sådan slags av osäkerhet jag tänker ta upp. Jag snackar om utseendemässigt. Att vara osäker på sin kropp, ja, det är jag hela tiden. Och ni som kanske känner mig rullar säkert med ögonen nu och tycker att jag överdriver.
Det stämmer inte - det stämmer inte alls.
.
Jag tror att verkligen alla kollar sig i spegeln och tycker fan. Fan för att jag inte har 4cm större bröst som alla andra, fan för att jag inte har dedära aaasss snygga håret som alla andra, fan att jag inte är lika smal som alla andra, fan för att jag inte är lika stor som alla andra, faaan vad jag är snygg. Dom fyra första meningarna simmar nog runt i många huvuden. Fan för att jag inte "bla bla blaa" som alla andra.. Men den sista "faan vad jag är snygg", har nog drunknat inom dom flesta. Tyvärr.
Jag har nog riktigt aldrig fått den känslan, fan vad jag är snygg, inom mig. Tyvärr.
..
Det jag vill komma ifrån är just "blablabla" SOM ALLA ANDRA , saken. För vem fan vill se ut som alla andra. Nej, inte jag. Jag vill vara den dära tjejen som alla kollar på och säger "cool tjej som vågar sticka ut, att hon vågar". Men tyvärr är nog snarare frasen "men gud, hur ser hon ut?/ vad har hon på sig? hon sticker verkligen ut!" vanligare hos ungdomar. Varför inte låta folk sticka ut. Låta folk vara så långt ifrån "som alla andra" som möjligt.
..
Utan att försöka döma folk skulle jag säga att "fjortis-folket" är dom som är "alla andra". För det är ju trots allt det platina blonda håret, kritvita kladd läppar av idomin och dom vågade kläderna som sticker ut. Dom syns ju, som får uppmärksamhet, dom blir "alla andra"..
..
Synd.
..
/M

Kommentarer
Postat av: Diana

Av mig ska du iallafall få en kram för du skrev så bra coh förklara noga osv!Så bra skrivit..!BAMSEKRAM! :)

2010-12-16 @ 20:48:17
URL: http://www.improveme.se/lyxiish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0