fröken perfekt sprider lögner

Visst har vi väl alla hört orden "den perfekta kroppen", ord som är en stor fet lögn!
Det finns ingen kropp som är perfekt eftersom perfekt är olika i allas ögon.
Jag tycker att det är så synd också att alla har en perfekt kropp att sträva efter.
Varför är man inte nöjd som man är?

Ibland kan det gå för långt när man ska nå den perfekta kroppen.
Det är klart att vissa kanske vill ha en plattare mage eller få större lår.
Det är helt normalt, men det får inte gå för långt!
När man sätter upp såna här mål för sig själv så måste det ju vara mål som passar ens egen kropp.

Jag blir så ledsen när jag hör tjejer som säger att dom är överviktiga för att dom inte är lika smala som modeller.
Men om man inte alltid hr varit smal så ska man inte se ut så.
Sen om någon som inte alls är överviktig säger att den är det, då blir jag arg.
Dom som säger att "jag är tjock", tänk på en sak. Det finns antagligen alltid någon som är större än du.
Antagligen tycker du inte alls att den personen är tjock, så varför skulle du vara det då?

Om jag hör någon säga. "Guuud vad du är smal!". Då blir jag också irriterad och ledsen.
Antagligen vet redan den personen det. Så varför behöver man säga så?

Vi ser alla olika ut och så är det bara. Det finns ingen perfekt kropp helt enkelt.
För ens egen kropp är perfekt för en själv.
Lär dig tycka om just din egen kropp. Ställ dig framför spegeln och säg jag är perfekt precis som jag är!
Du kan hitta posetiva saker hos dig själv. Tänk på dom sakerna istället för att försöka hitta fel på dig själv.

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0