M ger tips och råd!

Godmorgon bloggen!
Idag har jag begått en misstag, inget allvarligt dock. Men ett misstag som man liksom alltid lyckas göra.

  • Använd inte din bästa låt på mobilen som alarm. Och varför inte tänker kanske ni. Jo, visst är det mysigt att vakna till den bästa låten man vet? Men, har man en bra låt vill man ju lyssna på den! Eller hur? Jo, och så gjorde jag idag. Jag använde min bästa låt på mobilen till alarm (på morgonen alltså, du fattar?). Tror ni att jag kom upp ur sängen? Nej, det gjorde jag inte! Klart jag inte ville lämna det mysigaste duntäcket vi har OCH min bästa låt?! Och vad resulterade detta? Jo, att jag gick upp en timma försent. Men jag hinner dock till skolan!
  • Planera vad du ska ha för kläder dagen innan. Om du är som jag är dagens första utmaning att välja kläder. Jag kan stå i säkert 40 minuter och bara kommit fram till vad jag ska ha för underkläder :D Välj dagen innan för att spara tid på morgonen.
  • Städa ditt rum lite hela tiden. Nej usch, nu kommer vi till ett ämne jag verkligen inte tycker om. Att städa, är nog bland det jobbigaste jag vet. Men jag har en bra sak man kan göra för att det ska bli bättre och roligare. Städa lite hela tiden. Plocka bort onödiga saker lite ibland istället för en MEGA städning lite då och då. Och en sak till. Ha något gott att äta på då städar rummet.
Jaha, det var TIPSEN OCH RÅDEN för mig idag! Ha det Underbart!

// M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0