FaceBook av M och C

De som funnits vid liv ett antal år och hänger med i utvecklingen vet om det underbara sidan FaceBook. Jag skulle tro att mer än 70% av (relativt unga ca: 13-50) folket har en facebook profil. Aktiv eller inte aktiv, många har ett medlemskap hos facebook.
Varför så pass många har facebook vet jag inte. Kanske beror det på det stora utbudet av "aktiviteter" på sidan, eller är det p.g.a. just den stora mängden användare som lockar dig för att hänga med på vad andra sysslar med på dagarna.
Det braiga med facebook är att även dom hänger med genom utvecklingar och annat. Nu har ju t.ex. MSN och Facebook börjat samarbeta mellan chatterna. Man kan alltså chatta från facebook via din MSN.
En drog
För mig är Facbook utan tvekan ett beroende. Eller inte bokstavligt men ni fattar grejen. Man sätter sig vid datorn och det första man gör är att klicka på bokmärket FACEBOOK. Kollar runt lite, kommenterar, "gillar" och tittar bilder. Sen går man vidare med fjutt sidorna som bilddagboken, bloggar och annat.
Det kanske fiffigaste med "fejan" är väll förmodligen det stora utbudet på funktionen "gilla". Först kunde man gilla status, album, bilder, grupper och annat. Nu har man till och med börjat gilla kommentarer och annat smått.
Vad är nästa steg? Att gilla "gilla"? ;)
Ja ni ser ju, man kan facebook gilla inlägget nedan..!
/Facebook fan.. M

Facebook

Hej kära bloggläsare! Måste bara säga att jag inte skulle klara mig utan facebook. Det är där man får reda på vad som händer och man håller kontakten med personer man träffar alldels för sällan. Utan facebook så skulle man inte hålla koll på när alla vänner fyller år och sånt är viktigt för mig. Och nästan alla har det, så det är lätt att bästamma träff och liknande. Jag vill tacka facebooks grundare för en underbara sida!
Kram C

Kommentarer
Postat av: Felicia

Stämmer verkligen! :P

2010-11-27 @ 19:41:06
Postat av: Ida

Tycker eran blogg är skitbra, kan ni inte ha veckans fråga eller liknande någongång? kram

2010-11-27 @ 19:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0